tirsdag 25. september 2012

Syklubb

Idag har jeg vært på besøk hos min venninne Vivian. Og vi har hatt skikkelig syforening. Bokstavlig talt! Jeg pakket med meg alt jeg har av stoff, synåler, hårbånd og annet dill og troppet opp hjemme hos Vivian kl. 10 i morges. Jeg brukte dagen på å tegne opp mønster og klippe ut stoff, mens Vivian sydde et par kjoler.

Klippet og klart til å bli satt sammen. Her er det 1 bukse, 3 skjørt og 2 kjoler. 

Vi holdt på fra kl 10 til kl 14.30, kun avbrutt av amming og lunsj. Og vi har allerede avtalt ny date neste tirsdag, da hjemme hos meg. Gleder meg, var kjempekoselig. Også er det så mye kjekkere å være to når en driver å syr. Da blir det jo litt sosialt itillegg :) 

Ellers tenkte jeg bare å vise dere hvordan det ligger an med strikkeprosjektet mitt. Strikker jo som sagt en kjole etter oppskrift for første gang. Syns det går relativt greit til å være første gang. Litt nybegynner feil i ny og ne er det jo såklart. Men med litt hjelp underveis, så kommer jeg meg vel i mål tilslutt! 

Ikke så aller værst, eller hva ?

Ha en fortreffelig aften alle i hopa :) 

2 kommentarer:

  1. Så koselig med syforening! Må komme og ta med deg strikketøyet til meg en kveld også =) Kjolen blir kjempe fin!!!

    SvarSlett