onsdag 22. august 2012

Minneramme

En av de tingene jeg er mest fornøyd med som jeg har laget til ungene, er minnerammen. Jeg fikk et tips om det da jeg var i permisjon med Tobias, og jeg syns det var så stilig at jeg måtte lage en med en gang. Nå har jeg også laget en til Martine, som snart skal få komme opp på veggen på rommet hennes. Jeg har tatt vare på  ultralydbilder, armbåndet ungene hadde på seg på sykehuset og vektarket som skulle inn i rammen. I Tobias sin ramme er det hentesettet han hadde på seg da vi dro hjem fra sykehuset, mens i Martine sin er de et sett hun brukte mye den første tiden. Min mor strikket hentesett til Martine, og det syns jeg rett og slett var for fint til å "ødelegge" ved å sette det inn i rammen, så derfor ble det noen andre klær som jeg likte godt. Jeg har også limt inn et par bilder. I bakgrunnen er det to scrappebook ark, da velger du bare noen du syns er fine og som passer med fargene til det andre du skal ha inni.


                     HER SER DERE MARTINE SIN



                                                     OG HER ER TOBIAS SIN



Det er veldig lett å lage. Det du trenger er :
-Stiftemaskin evt superlim til å feste tingene med. Jeg bruker stiftemaskin på
 klærne, også dobbelsidig teip på bilder og pynt. 
- Klær og bilder du ønsker å ha inni. Og evt ultralyd bilder og 
andre minner om graviditeten og spebarnstiden. 

Også er det bare å bruke fantasien !

2 kommentarer:

  1. disse va jo kjempekjekke :) hmm kanskje eg og må fiksa någen sånne :)må bare venta t ånnå tar meg:) Gøril

    SvarSlett
  2. Hehehe de e kjempelette å laga Gøril ;) så sett i gang :)

    SvarSlett