mandag 3. september 2012

Første hjemmestrikka plagg

Jeg syns det er så utrolig fint med strikka klær, men jeg har aldri kunnet strikke noe særlig selv. Annet enn det helt grunnleggende vi lærte på barneskolen, og til og med litt av det er glemt. Men nå tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på litt strikking da. Såååå vanskelig kan det vel ikke være. Jeg fant er par videoer på garnstudio.no som lærte meg å legge opp masker og å strikke vrange masker. Så da tenkte jeg bare at jeg fikk hoppe i det, og se hva jeg fikk til. Jeg har strikket uten oppskrift, da å lese oppskrifter, foreløpig, er som å lese gresk. Men jeg får vel lære meg det også etterhvert. Så her er mitt aller første strikka plagg. En helt enkel kjole.


Hva syns dere ? Ble vel ikke så aller verst til å være første gangen vel ? 
Og som de sier, øvelse gjør mester :)

I dag var jeg innom en bokhandler og fikk tak i denne boken. 

Var kjempemange fine oppskrifter på klær og tepper, og det beste av alt, boken var på tilbud ! 
Normal pris 349, men jeg fikk den til 149 ! Kjempekjekt. 

Favoritten må være denne nydelige jakken her, men den så litt vel avansert ut, så vi får se om jeg får den til. 


3 kommentarer:

  1. jøss ska sei du får gjort mye:) jaja fikk ihvertfal pakkene mine me hårpyntstæsj i dag så eg kan kosa meg me d når kaja har sine halvtimer:)

    SvarSlett
  2. Har du strikka den uten oppskrift! Kjempefin ble den! Myk start boka er kjempefin, mye fint i den!

    SvarSlett
  3. Hehe Gøril, kjekt å ha noe å pottle me når jeg ser tv :) Har strikka den uten oppskrift ja, nå har jeg begynt på en etter oppskrift for første gang, så får vi se hvordan det går hehe

    SvarSlett