søndag 9. september 2012

Sydilla !

Helt i slutten av svangerskapet mitt med Martine fikk jeg for meg at jeg skulle prøve meg på å sy litt. Har aldri sydd noe spesielt, annet enn noen småting på barneskolen. Jeg kjøpte meg oppskrift på en helt enkel basic kjole. Fant masse fint stoff på Panduro, og satte i gang. Det var utrolig gøy å sy, og det beste av alt er jo at babyklær er så små, at det går rimelig fort å sy et plagg.

Her er den første kjolen jeg sydde :


Tett etterfulgt av denne : 

 

Jeg rakk bare å sy to kjoler før Martine ble født, og tiden rett etter fødselen ble naturlig nok brukt på andre ting. Men i kveld så fant jeg frem symaskinen igjen. Og kveldens produkt ble en selebukse.





Er utrolig gøy å sy, og ikke minst så er det jo litt stas og lage klær til barna sine selv. Nå har jeg klippa ut stoff til to nye kjoler. Også må jeg vel prøve meg på en bukse til Tobias også etterhvert. Har ihvertfall kjøpt stoff og mønster til det ! 


 I sommer var vi innom Stoff og Stil i Kristiansand. Jeg ble helt overveldet da jeg gikk inn, det var jo så utrolig masse! Jeg hadde ikke så god tid, for alle de andre satt ute i bilen å ventet på meg, men fikk snopt med meg litt i farten. Har i ettertid også bestilt en god del på nettbutikken deres. Så nå har jeg masse stoff å sy kjekke klær av !


4 kommentarer:

  1. Hei Marianne

    Så utrolig fint! Du er jo kjempe flink!
    Jeg fikk symaskin til jul ifjor, men den står fortsatt i esken, jeg mangler disse håndarbeidsgenene:) Men blir jo litt inspirert til å se om jeg kan få det til når jeg ser dette da...

    Klem Nina

    SvarSlett
  2. Hei hei Nina :)

    Jeg har aldri sydd noe spesielt før jeg heller, kjøpte noen enkle mønstre på Panduro som var helt overkommelige. Tror jeg du hadde klart med glans du også :)

    SvarSlett
  3. eg kjøpte meg nettopp ei symaskin på netthandelen ved et uhell:) så nå må eg vel prøa eg og ittekvert hehe farlige sia d der:)

    SvarSlett
  4. hehe ooops :P fort gjort. Bare å sette i gang :)

    SvarSlett