mandag 11. februar 2013

Borte bra, hjemme best..........veeel ;)

Da var vi tilbake etter to fantastiske uker på Gran Canaria sammen med foreldrene mine. Vi har hatt strålendes sol og det har vært godt og varmt stort sett hver eneste dag, så vi har storkost oss !

Vi bodde i en "hytte" i Tauro, kun 5 min kjøring fra den berømte Amadores stranden. Det er far sin jobb som har hytte her, som man kan leie. Helt perfekt ! 
Vi ankom Gran Canaria lørdags ettermiddag den 26. januar. Så var det bare og vente på bagasjen, alle koffertene kom på løpende bånd, men vognen, nei den var ikke å se. Tyyyypisk tenkte jeg, den er vi jo ganske avhengig av. Gikk å snakka med en hyggelig dame i infodesken, men hun hadde ikke fått noe melding om en vogn som lå igjen. Vi fikk beskjed om å legge igjen tlf og adresse, så skulle de ta kontakt så fort de fant den. Ja, ja ikke noe mer å gjøre med den saken, så vi gikk videre for å hente leiebilene. Utrolig deilig å ha leiebil, da kan man kjøre rundt akkurat som man ønsker, uten å måtte tenke på når det går buss. Tauro ligger en liten halvtimes kjøring fra flyplassen i Las Palmas. Og vi hadde såvidt kommet inn dørene før jeg fikk mail om at de hadde funnet vognen på flyplassen. Takk Gud !! :) 

Hytta sto til forventningene og var skikkelig flott, med 3 soverom, der det var eget bad på hvert soverom, og et lite basseng i hagen, som Tobias så klart måtte hoppe uti så fort vi var innenfor dørene. 

Soverommet vårt
Bad inne på vårt soverom
Terrassen

Basseng i hagen
Spisestuen
Stue
Inngang til alle soverommene
Utsikten

Deilig med 25 grader i skyggen !

På søndagen tok vi turen til Amadores stranden. Skikkelig fin sandstrand med klart herlig vann. Var litt småkaldt i vannet, men vi kom oss nå uti :) Tobias storkoste seg på stranden, og han var den første til å hoppe i vannet, ikke noe pyse han her nei :)


Vi tilbrakte et par dager på denne stranden. Deilig :) 

Ellers ble bassenget flittig brukt av Tobias, vi andre syns det var en smule kaldt oppi der, det var nemlig ikke oppvarma. Men var jo godt og varmt på land, så Tobias hoppa glatt uti han :) 




Martine fikk også kjenne på vannet, men var litt for kaldt for henne. 


Viktig å vanne blomstene litt også ;)

Det var et større basseng nede på fellesområdet, ved butikken, som var oppvarmet, så det var litt mer passelig temperatur for Martine, så hun fikk duppet seg litt hun og. Det var skikkelig stas :) 


Vi hadde oss også en tur til Las Palmas, det var ca 1 times kjøring fra der hvor vi bodde. 

Mor og meg hadde også en shoppingdag hvor vi tok for oss alle kjøpesentrene, mens mennene var hjemme med ungene. Jeg ELSKER å shoppe, og da jeg fant ut at de hadde Primark på Gran Canaria, så måtte jeg bare finne ut hvor den var. Syns de har mye kjekt på Primark, til en veldig kjekk pris. 











Også måtte vi jo selvfølgelig innom Zara, det er et must når man er plasser der dem har Zarabutikk. Håper de snart får fart på sakene slik at de kommer her til byen også. 









Tobias fikk seg også noen kule nye sko.
Syns de var litt stilige :)

Da vi var i Las Palmas så ramla jeg over en søt liten klesbutikk for barn. Og jeg ble helt forelsket, de hadde noen fantastisk fine kjoler til små jenter. 
Jeg fant to kjoler som jeg likte veldig godt, og klarte nesten ikke å bestemme meg, den ene var mye billigere enn den andre, så da falt valget på den. En helt nydelig liten kjole.


Men jeg klarte ikke helt å gi slipp på den andre kjolen, den var jo så fin den og, selv om den gjerne var litt i dyreste laget, så klarte jeg bare ikke å la den ligge. Haha. Så de som småsprang opp til denne herlige lille butikken siste dagen, bare noen timer før flyet skulle gå, jo det var meg og Frode. Og gjett hva ??!!!
Kjolen var på salg, til HALV PRIS !!! Woohooo, tror jeg utbrøt et lite gledeshyl da butikkdamen sa det, hahaha. 


Litt spesiell, men jeg syns den er helt nydelig ! Så da fikk jeg shoppa fra meg litt på denne turen og :) 

Ellers har vi slappa av og kosa oss. Begge ungene har kosa seg skikkelig. 


Martine og pappakos. Elsk <3

Blidjente :) 

Markedet i Puerto Mogan fikk også et besøk. Det var en skikkelig koselig og fin liten by. Tobias og Frode tok båten fra Puerto Rico til Mogan, mens vi andre kjørte inn. Var ca 20.min å kjøre på skikkelig smale og kronglete veier oppe langs fjellsidene. Men det var vel verdt turen. Den dagen vi var i Mogan, var den varmeste av alle dagene, med ca 30 grader i skyggen. Så det var klamt og deilig blandt alle bodene på markedet. Anbefaler dere å ta en tur hit om dere befinner dere på Gran Canaria. Er marked hver fredag i Mogan :) 

Vi spiste for det meste hjemme i hytten, men en dag var vi ute å spiste på en restaurant vi var blitt anbefalt som heter Guantanamo. Mor og far hadde vært her et par ganger før, så de kunne også gå god for maten. Og det var skikkelig god mat også, men det mest spennendes med besøket var nok da far og Frode bestilte Meksikansk kaffe. Det var litt av et show da de skulle lage til den. De kom bort til bordet vårt og flamberte både det ene og det andre. Skikkelig stilig. Tobias syns det var spennendes å se på. 



To meget fornøyde herremenn :)

Tusen takk for en superfin tur ! Vi kommer gjerne igjen ;) 

2 kommentarer:

  1. ser ut som om dere har hatt en kjempe fin tur! og så mye fint som du shoppet!! =)

    SvarSlett
  2. Ja vi har storkost oss :) :) Hehe er shoppingglad ( les: gal) jeg vettu, så er veldig fornøyd :)

    SvarSlett