torsdag 23. august 2012

Babysvømming

I dag begynte jeg og Martine på babysvømming. Det er Delfinen svømmeklubb som holder babysvømming kursene, og de blir holdt på sanitetssenteret på Tjensvoll.  Vi går sammen med min svigerinne og hennes datter. Er veldig greit å være to sammen fant vi fort ut, ihvertfall nå første gangen da det var litt kaos i garderoben, men det går seg nok fort til når vi kommer inn i en rutine.
Dette har jeg gledet meg lenge til, jeg gikk sammen med Tobias og da jeg var i permisjon med han, men er jo noen år siden, så jeg hadde glemt litt ut hvordan ting var.
Siden det var første timen i dag var det en del info og instrukser på land før vi fikk gå uti vannet. De fleste av babyene er jo heller ikke vandt til å være så lenge i basseng, så grunnen til at vi ikke var så veldig lenge i vannet første gangen var så de ikke skulle bli så fryktelig slitne. Men etter en introduksjonsrunde og litt info fikk vi da komme ut i vannet, og det var deeeeilig. Hele 34 grader i vannet. Da kan man ikke klage.
Martine så litt forundret ut med en gang, "hva i all verden var det nå som skjedde??", men det gikk ikke lange stunden før smilet var på plass og hun bare nøt å flyte rundt i det varme vannet. Vi startet med en liten sanglek, hjulene på bussen. Ungene ble ført rundt i vannet etter hva vi sang om i verset. Martines favorittvers var da vinduene gikk opp og ned, da løftet vi babyene opp i luften, og det var kjempegøy syntes hun. Etterpå lærte vi litt om de forskjellige grepene vi kan holde ungene på i vann, også hadde vi litt bli kjent runder. Da timen var ferdig gikk vi opp, dusjet og kledde på oss.
Det er en liten koselig kafe/kantine rett utenfor, så der satte vi oss etterpå for å gi ungene mat, og for å spise litt selv.

Vi gleder oss allerede til neste torsdag :)

Legger med et bilde av Tobias fra da han gikk på babysvømming.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar